Elektronikus pénztárgép meghibásodása
(Utolsó frissítés: 2014. 06. 16.)
Rengeteg megkeresést kaptunk, hogy nem mennek az új elektronikus pénztárgépek, hibát hibára halmoznak, leállnak, majd újraindulnak, vagy új sorszámozást kap a nyugta, stb…
Pénztárgépekről szóló 4/2013. NGM rendelet szerint, adózó mentesül a gépi nyugta kibocsátása alól az alábbi esetekben:
- pénztárgép meghibásodása esetén, annak megjavításáig, cseregép üzembehelyezéséig, de maximum 15 napig;
- áramszünet esetén az áramszünet idejére,
- pénztárgép bevonása esetén a bevonás idejére,
- pénztárgép eltulajdonítása, pénztárgép megsemmisülése, elvesztése esetén az új pénztárgép üzembe helyezéséig, de legfeljebb az észleléstől számított 15 napig;
A pénztárgép működésképtelenségének idejére kézi nyugtát mindenképpen ki kell bocsátani, az alól felmentés nincsen!
A megfelelő működés helyreállta után, a kézi nyugtán rögzített bevételt egy összegben a pénztárgépben haladéktalanul rögzíteni kell, a gépi nyugtán külön feljegyzéssel a bizonylat megőrzése mellett!
Az elektronikus pénztárgépre adózó ráhatással nem bír és nem is bírhat, így az újraindulást, újrasorszámozást, üzemszünetet, stb... nem tudja befolyásolni, így célszerű arról feljegyzést készíteni és ellenőrzéskor azt a revizorok számára átadni!
Itt szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy nyugta helyett csakis számlát lehet kibocsátani a következő esetekben:
- adóalany részére történő termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás,
- előleg,
- távolsági értékesítés,
- termék közösségen belüli értékesítése,
- sorozatjelleggel történő építési telek, beépítés alatt álló illetve beépített ingatlan étékesítése,
- nem jogi személy (pl. magánszemély) részére 900e Ft-ot elérő ügylet teljesülésénél,
- kizárólag belföldi adóalany által belföldön kívül teljesített termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás.
|