A keresetkimutatás pár kattintással beszerezhető a magyarorszag.hu/ebev szolgáltatások/azonosítás megtörténte/szoláltatások/keresetkimutatás fül alatt, és ha az igénylő az adatokat rendben találja, a NAV elküldi azt a KHR-t (központi hitelinformációs rendszert) kezelő pénzügyi vállalkozásnak, amely azt közvetlenül a megjelölt banknak továbbítja.
Jövedelemigazolást eddig személyesen a NAV ügyfélszolgálatain, postán vagy elektronikusan az „IGAZOL” nyomtatvány ügyfélkapus benyújtásával lehetett kérni. Most azonban – a NAV és a Magyar Nemzeti Bank által közösen kidolgozott rendszerben – online, az eBEV-portálon keresztül igényelhető, ami jelentősen lerövidíti az ügyfél, a NAV és az adott bank közötti kommunikációt.
A szolgáltatáshoz a NAV tájékoztatása szerint nem kell semmilyen külön kitöltőprogramot vagy alkalmazást, nyomtatványt letölteni, az egész folyamat végigvihető online, bármilyen okoseszközön.
Fontos különbség, hogy a keresetkimutatás – szemben a jövedelemigazolással, ami lezárt adóévi adatokat tükröz – a munkáltatók, kifizetők által havonta NAV-hoz lejelentett legfrissebb adatok alapján készül. Tehát mindig az igénylést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatait tartalmazza – emeli ki a NAV közleménye.
Akinek nincs ügyfélkapuja, de igénybe szeretné venni a szolgáltatást, az személyesen a NAV bármely ügyfélszolgálatán, a kormányablakokban, a kijelölt postákon vagy akár a külképviseleteken is nyithat ügyfélkaput.
Reméljük ezen keresetigazolást a bankok is átemelik szabályzatukba és el fogják fogadni, nem ragaszkodva majd az adó és jövedelemigazolásokhoz.