Kézzel állítod ki a számláidat? Akkor jövőre a számítógéped lesz a legjobb barátod....

(Utolsó frissítés: 2017. 11. 15.)

könyvelés Kézzel állítod ki a számláidat? Akkor jövőre a számítógéped lesz a legjobb barátod....

A következő esetekben lesz automatikus adatszolgáltatás:

- számlázóprogrammal lett kiállítva a számla;

- számla, vagy számlával egy tekintet alá eső okiratban szereplő vevő magyar adóalany,

és

- az áthárított adó eléri legalább a 100 ezer forintot, vagy

- az adatszolgáltatási kötelezettségben már megjelent számla módosítása esetén, határértéktől függetlenül. 

Az adatszolgáltatás időpontja a tervek szerint a számla lezárása lesz, amikor a számlán további módosítás elvégzésére már nincs lehetőség, ezáltal nem befolyásolja az adatszolgáltatást a számla nyomtatásának, átadásának időpontja sem. (Üzemzavar esetén 24 órán belüli adatszolgáltatás a szabály.) Az adatszolgáltatás az adatszolgáltatási végpont és a számláz program előzetes regisztrációjával vehető igénybe.

 

Na de mi lesz a kézi számlát használókkal?

Várható volt, hogy európai jogszabályok miatt nem lehet mindenkinek kötelezően előírni az elektronikus számlázást. Erre megoldásként olyan nagyfokú adminisztrációs terhet fog jelenteni a nem számlázó programot használóknak az adatszolgáltatás, hogy már csak nagyon keveseknek –akik pár darabot írnak meg- érje meg kézi számlát kiállítani.

Júliustól a 100 ezer forintot elérő adótartalom esetén a számla adatairól adatszolgáltatást kell teljesíteni. A kibocsátott számlák esetében a rendelet megkülönbözteti a kézzel kiállított és a számlázó programmal kiállított számlákat. Számlázó programmal kiállított számlák esetén azonnali elektronikus adatszolgáltatást ír elő a rendelet, míg kézi számlák esetében a számlában szereplő áthárított adó összeghatárától függően heti, vagy napi rendszerességű adatszolgáltatást. Ha a számla 100e – 499e Ft áthárított adót tartalmaz, akkor azon a héten, amelyen kiállították, ha az adótartalom az 500e Ft-ot eléri, vagy meghaladja, még aznap kell teljesíteni az adatszolgáltatást egy erre a célra rendszeresített weblapon.

Nyílván ezt sem a könyvelők, sem a vállalkozók nem tudják megoldani, így minden bizonnyal maradnak a számlázó programok megoldásként.

 

Olvasson tovább

ÚJABB ADÓNEM JANUÁRTÓL

(Utolsó frissítés: 2017. 11. 28.)

könyvelés ÚJABB ADÓNEM JANUÁRTÓL

Új adó, un. turizmusfejlesztési hozzájárulás bevezetéséről határozott még tavaly év végén az Országgyűlés. Az új közterhet 2018. január 1-jétől kellene fizetnie az étkezőhelyi vendéglátásban étel- és a helyben készített, nem alkoholtartalmú italforgalom után.

BELÉPŐ DOLGOZÓ ÚJABB KÖTELEZETTSÉGE

(Utolsó frissítés: 2017. 11. 02.)

könyvelés BELÉPŐ DOLGOZÓ ÚJABB KÖTELEZETTSÉGE

Nem csodáljuk, hogy a kormánynak bevallottan is beletört a bicskája a bürokrácia csökkentésébe. Ezúttal is egy újabb kötelező „papírozást” osztunk meg veletek, amely kihatással lehet a munkáltatóra is. A bírósági végrehajtásról szóló törvény nyári módosítása nyomán, a belépő munkavállaló amennyiben nem ad le tartozásigazolást, köteles nyilatkozatot tenni annak hiányáról is a munkavállaló felé.

KÉRDÉSEK A CÉGKAPURÓL

(Utolsó frissítés: 2017. 10. 24.)

könyvelés KÉRDÉSEK A CÉGKAPURÓL

Mivel 2018. január 01-től minden cégnek cégkapuval kell rendelkeznie, és rengeteg megkeresését kapunk ezzel kapcsolatban, a legfontosabb kérdéseket összegyűjtöttük:

Irodánk nyitva tartása az ünnepek alatt

(Utolsó frissítés: 2017. 12. 19.)

könyvelés Irodánk nyitva tartása az ünnepek alatt

Szeretetteljes Karácsonyt és Boldog Új Évet Kívánunk! Irodánk 2017. december 22. (péntek) - 2018. január 01. (hétfő) között zárva tart. Első munkanapunk január 2-a, kedd.